دفتر شعر حبیب رضایی رازلیقی

رنج وصالت بکشم چون بسی ، نوبت خود را ندهم بر کسی

دفتر شعر حبیب رضایی رازلیقی

رنج وصالت بکشم چون بسی ، نوبت خود را ندهم بر کسی

سلام
بسیا عالی و خوب من که راضی هستم

آخرین مطالب
  • ۱
  • ۰

زینب س


( زینب س )


چرا زینب مقامش گشتـه بی همتـا

علـی را چون بوَد او دختـری یکتـا


کلامـش بـویِ حیـدر میـدهد زینـب

سخن هایش به دلها چون علی گیـرا


بلاغـت  را پـدر  آمـوز گـارش شـد

عِفـافش هم بُوَد چون مادرش زَهـرا


سفرها چـون برادر بوده همراهَـش

بـُوَد او را کنــارش اَکبــری زیبــا


جلالَش کو؟کجا شد جـاهُ حشمت را

چه شـد در کربـلا افتـاده مشکلهـا


نبینـد گریـه هایـش را  یتیمـانــش

دلش پـرخونـه درظاهـر نشـد پیـدا


به شب پیچیده درصحـرا نـواهایـش

که برپـا شد عزا در کنـجِ چـادرهـا


تـلاشـش را نمـایـد تـا کُنـــد آرام

تســلا میـدهـد طفـلانِ بــی بـابـا


یکی طفلـی بگریـد مـن عمـو دارم

زَنـد بـر صورتـم نامـردِ بـد سیمــا


بگوشم خونِ اَحمرگشته چون جاری

عَمـویـم کـی کُجـا؟ آیـَد خـداونـدا


دگر طفلی بنالـد خـار چـون پیکـان 

عذابم مـی دهـد خـارج  نِمـا ازپــا


بِبـارَد اشـک از چشمـانِ هر کـافـر 

چو بینـد حالِ زینـب را بـه وا نفسـا


اگر در کربلا بـی سَـرحُسینش شـد

علمـداری کُنـد زینـب بـه عاشــورا


مدافع گشتـه بر مـرقَـد ( حبیبانت )

یَـلانـی کُشتـه در اطرافِ مرقـدهـا


حبیب رضائی رازلیقی


ــــــــ   ــــــــــــ   ــــــــــ 

قالب غزل

وزن 

مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن

بحرهزج مسدس  سالم

  • ۹۵/۰۳/۲۴
  • حبیب رضائی رازلیقی

نظرات (۵)

  • عادل فنائی
  • باسلام و عرض ادب و احتـــــــــــــــــــــــرام

    استاد بزرگوارم جناب آقای رضایی ارجمند

    طاعات و عبادادتتان قبول درگاه باری تعالی

    وب بسیار زیبا با محیطی عالی و اشعاری ممتاز دارید .

    برایتان صمیمانه آرزوی بهترین ها را دارم .

    در پناه حضرت دوست .
    پاسخ:
    سلام استاد فنایی 

     شرمنده میکنید  ممنون هستم 
  • عادل فنائی
  • از طرف گلبوته های شعر و ترانه با کمال افتخار لینک شدید .
    پاسخ:
    سلام 
    فدای شما استاد بشم که  لطفش شامل حالم گردید
  • عادل فنائی

  • مرگ در قاموس ما از بی وفایی بهتر است

    در قفس با دوست مردن از رهایی بهتر است

     

    قصه ی فرهاد دنیا را گرفت ای پادشاه

    دل به دست آوردن از کشور گشایی بهتر است

     

    تشنگانِ مِهر محتاج ترحم نیستند

    کوشش بیهوده در عشق از گدایی بهتر است

     

    باشد ای عقل معاش اندیش، با معنای عشق -

    آشنایم کن ولی نا آشنایی بهتر است

     

    فهم این رندی برای اهل معنا سخت نیست

    دلبری خوب است، اما دلربایی بهتر است

     

    هر کسی را تاب دیدار سر زلف تو نیست

    اینکه در آیینه گیسو می گشایی بهتر است

     

    کاش دست دوستی هرگز نمی دادی به من

    « آرزوی وصل » از « بیم جدایی » بهتر است




    پاسخ:
    سلام استاد بنده نوازی میفرمایید استاد 
    سپاسگذارم 
  • عادل فنائی
  • نغم‌خوار من به خانه‌ی غم‌ها خوش آمدی

    با من به جمع مردم تنها خوش آمدی

    بین جماعتی که مرا سنگ می‌زنند

    می‌بینمت برای تماشا خوش آمدی

    راه نجات از شب گیسوی دوست نیست

    ای من، به آخرین شب دنیا خوش آمدی

    پایان ماجرای من و عشق روشن است

    ای قایق شکسته به دریا خوش آمدی

    با برف پیری‌ام سخنی بیش از این نبود

    منت گذاشتی به سر ما خوش آمدی

    ای عشق ای عزیزترین میهمان عمر

    دیر آمدی به دیدنم اما خوش آمدی!



    فاضل نظری

    کتاب "ض

    پاسخ:
    سلام استاد فنایی 
    از مراحم شما سپاسگذارم 

    همشهری اینجا هم باعث زحمت شدم 

    من از شما خیلی آموخته ام 
    ممنون
  • عادل فنائی
  • صدای بال و پر جبرئیل می آید
    شب است و ماه به آغوش ایل می آید
    لب کویر پس از این ترک نخواهد خورد
    که ساقی از طرف سلسبیل می آید
    لباس خاطره را از حریر عشق بدوز
    حلیمه! نزد تو فردی اصیل می آید
    نگاه آمنه از این به بعد می خندد
    چرا که معجزه ای بی بدیل می آید


    باسلام و عرض ادب

    میلاد پیامبر رحمت، تاج آفرینش و حضرت امام جعفر صادق بنیان گذار فقه جعفری بر شما و خانواده محترم خجسته باد .


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی